گزارش خرابی لینک
لینک خراب شده را به ما اطلاع دهید تا اصلاح کنیم .
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
آخرین اخبار اندرویدی :
نظرات : 0 دیدگاه
نویسنده : آیدیا تیم
موضوعات : آموزش ها

چرا تلویزیون هارد را نمی خواند؟

  • درست وصل نشدن کابل به درگاه USB
  • سالم نبودن هارد به دلیل سوختگی برد هارد
  • خرابی کابل رابط
  • خرابی قطعه‌ای از تلویزیون
  • عدم پشتیبانی تلویزیون از درگاه رابط جهت اتصال هارد به آن
  • هارد پیش از اتصال به تلویزیون قبلا در کامپیوتر اجرا شده و دارای رمز باشد
  • فعال بودن قابلیت YouView در تلویزیون

از آنجایی که لذت مشاهده با صفحه نمایش بزرگ خیلی بیشتر از صفحه نمایش‌های کوچک است؛ پس طبیعی است تا شما تصمیم داشته باشید که فیلم، سریال یا هرگونه محتوای دیگری را داخل تلویزیون مشاهده کنید. اگر با مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون مواجه شدید، بهتر است تا از روش‌های زیر برای رفع مشکل اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون استفاده کنید.

رفع مشکل اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

در این قسمت با روش‌هایی که می‌توانند به شما در پیدا کردن مشکل عدم شناسایی هارد توسط تلویزیون کمک کنند، آشنا شوید.

بررسی مشخصات تلویزیون و اطمینان از قابلیت پشتیبانی از هارد اکسترنال

بهترین پاسخ برای سوال چرا تلویزیون هارد اکسترنال را نمیخواند، می‌تواند مشکل قدیمی بودن مدل تلویزیون باشد. بهتر است پیش از اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون، ابتدا دفترچه راهنما و تنظیمات و مشخصات تلویزیون را چک کنید تا از قابلیت اتصال آن و پشتیبانی از هارد و توان اجرای هارد روی صفحه نمایش مطمئن شوید.

نصب برنامه مینی تول و تغییر حالت MBR هارد

تغییر حالت MBR هارد یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون است. در این روش کاربردی باید MBR هارد را از حالت GPT به حالت Basic تغییر دهید. اگر تلویزیون شما هوشمند نباشد؛ پس نمی‌توانید انتظار پشتیبانی وسایلی مانند تلویزیون هوشمند و رسیور از حالت GPT باشید. در این مواقع شما مشاهده می‌کنید که امکان نمایش محتوای چنین هاردی در این مدل دستگاه‌ها امکان پذیر نیست. راه حل این کار استفاده از نرم افزارهایی مثل Mini Tool Partition Wizard Professional است.

نکته: آمار کاربران برنامه Mini tool نشان می‌دهد که در این روش معمولا اطلاعات هارد پاک نمی‌شود؛ اما بهتر است برای اطمینان از محتوای مورد نظر حتما بکاپ بگیرید.

در حقیقت شما باید هارد را به سیستم وصل کرده و بعد از آن برنامه MiniTool را روی سیستم نصب و اجرا کنید. در همین زمان روی درایو هارد هم راست کلیک کنید و بعد از آن گزینه Convert را انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه Apply را باید در بالای صفحه پیدا کنید و همان را انتخاب کنید تا در اتصال مجدد هارد به تلویزیون؛ هارد در تلویزیون قابل شناسایی باشد.

مثال برای درک بهتر:

  • اگر تلویزیون فرمت MBR را پشتیبانی می‌کند؛ این اتفاق به این معناست که فرمت هارد دیسک تا ۲ ترابایت به شکل این فرمت است و فرمت هارد دیسک با ظرفیت بالاتر از ۲ ترابایت به صورت GBT خواهد بود که قابلیت پشتیبانی در تلویزیون را نخواهد داشت.

تعمیر هارد سوخته

گاهی اوقات اصلا مشکل از تنظیمات تلویزیون و بخش نرم افزاری نیست و هارد سوخته است. بهتر است حتما هارد را پیش تعمیرکار متخصص برده تا از سلامت بدنه و برد آن مطمئن شوید.

هارد را رجسیتر کنید

اگر ناهماهنگی نرم افزاری وجود داشته باشد؛ ممکن است با مشکل عدم تشخیص هارد اکسترنال در تلویزیون مواجه شوید که در این شرایط رجیستر کردن هارد اکسترنال راه حل مناسبی به شما می‌رود. اگر نمی‌دانید که هارد را چگونه می‌توانید؛ در ادامه متوجه خواهید شد.

ابتدا بک آپ از اطلاعات هارد بگیرید؛ زیرا اتفاقی که در رجیستر کردن هارد رخ می‌دهد، این است که بعد از انجام این کار دیگر نمی‌توانید هارد را در کامپیوتر مورد استفاده قرار دهید و حتما باید آن را فرمت کنید.

مهم‌ترین نکته در رجیستر کردن هارد اکسترنال برای تلویزیون این است که روش این رجسیتری کاملا بستگی به سیستم عامل تلویزیون دارد، یعنی روش رجیستر کردن هارد در تلویزیون‌های اندرویدی با غیر اندرویدی متفاوت است و شما حتما باید پیش از انجام این کار با توجه به اطلاعات تلویزیون تشخیص داده باشید که باید از کدام راه حل استفاده کنید.

روش رجیستری تلویزیون های اندرویدی

  1. صفحه HOME را باز کنید.
  2. وارد بخش تنظیمات Settings شوید.
  3. Recording HDD Set-up را پیدا کنید.
  4. به عنوان اخرین مرحله حالت HDD Registration را انتخاب کنید.

روش رجیستری تلویزیون های غیر اندرویدی

  1. وارد صفحه HOME شوید.
  2. به دنبال باز کردن صفحه System Settings باشید.
  3. گزینه Recording Set-up را انتخاب کنید.
  4. برای مرحله آخر باید گزینه HDD Registration را فعال کنید.

نکته اول در امر رجیستری : شما می‌توانید تا سقف ۸ درایو هارد را در تلویزیون رجیستر کنید.

نکته دوم : هنگامی که هارد دارای فرمت NTFS باشد؛ تلویزیون آن را پشتیبانی نمی‌کند و باید فرمت خود را به FAT32 تغییر دهید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا راه حل‌های حل مشکل عدم شناسایی هارد در تلویزیون را به شما آموزش دهیم. شما می‌توانید در ابتدا از سلامت بدنه هارد اکسترنال مطمئن شوید و بعد از اطمینان از نسوختن برد هارد اکسترنال از روش‎هایی مانند تغییر حالت MBR هارد و رجیستر کردن هارد استفاده کنید. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید یا بعد از خواندن این مقاله مراحل گفته شده را طی کردید، خوشحال می‌شویم تا نظرات و تجربیات خود را از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آمار بازدید
تبلیغات