گزارش خرابی لینک
لینک خراب شده را به ما اطلاع دهید تا اصلاح کنیم .
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
آخرین اخبار اندرویدی :
نظرات : 0 دیدگاه
نویسنده : آیدیا تیم
موضوعات : اخبار

گلکسی اس ۲۴ به صورت رسمی معرفی شد و با هوش مصنوعی قدرت نمایی می کند! ۱۷ January

بالاخره انتظارها به سر رسید و سامسونگ راس ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران در لایو جهانی از سری گلکسی S24 رونمایی کرد. هم اکنون که به صورت همزمان در حال پوشش دادن لایو اس ۲۴ سامسونگ هستیم و آخرین خبرها را برایتان می‌نویسیم، متوجه شدیم که بسیاری از خبرهای درز کرده، کاملا درست هستند.

هوش مصنوعی برای S24 چه می کند؟

اینطور که سامسونگ در حال به رخ کشیدن است، در واقع تاثیر گلکسی ای آی Galaxy AI در بخش‌های زیادی از کهکشانی‌های جدید اس ۲۴ قابل مشاهده است که این فوق‌العاده است. سامسونگ باز هم در رونمایی از گوشی‌های پرچمدارش توانست نگاه‌ها را روی محصولش میخکوب کند.

  • دوربین
  • نقشه گوگل مپ
  • ترجمه آنلاین مکالمه صوتی
  • برنامه آنلاین Interpreter
  • انتخاب گزینه ترجمه پیام به زبان‌های دیگر (برای مثال اسپانیایی زبان منتخب متخصص نرم افزار سامسونگ برای نمایش در رونمایی رسمی بود)

 

به معنای واقعی سامسونگ باریکلا دارد. هوش مصنوعی گوگل به حدی روی تک تک اجزا گوشی تاثیر گذاشته که به راحتی می‌تواند ادعا بهترین بودن را اثبات کند. در این لایو بارها سامسونگ اعلام کرده که با در دست گرفتن هر کدام از گوشی‌های گلکسی S24 قطعا در ثانیه اول متوجه خواهید شد که در حال استفاده از بهترین گوشی دنیا هستید.

سرانجام طراحی بدنه و صفحه نمایش کهکشانی های ۲۰۲۴ سامسونگ! رونمایی رسمی ۱۷ ژانویه

  • طراحی بدنه

سامسونگ در طراحی سری اس ۲۴ تقریبا از فرمول همیشگی‌اش استفاده کرده؛ اما تغییرات مثبتی هم در آن ایجاد کرده که قابل ارزش است. از شباهت‌های S24 اولترا به S23 اولترا این را می‌توان گفت که پنل پشتی کاملا یکسانی دارند؛ اما اگر بحث به متریال استفاده شده در بدنه و طراحی صفحه نمایش برسد؛ این شباهت به درصد خیلی پایینی می‌رسد. سامسونگ این بار در ساخت بدنه بهترین پرچمدار ۲۰۲۴ خودش مثل همیشه از آلومینیوم استفاده نکرده و به جای آن از تیتانیوم استفاده کرده؛ به همین منظور گلکسی اس ۲۴ اولترا با بدنه‌ای تیتانیومی وارد بازار خواهد شد. مزیت تیتانیوم نسبت به آلومینیوم در این است که وزن کمتری دارد؛ اما در برابر ضربه و خط و خش مقاوم‌تر است به همین دلیل کاملا جنس پسندیده‌تری برای بدنه گوشی به حساب می‌آید. از لحاظ وزنی شاید در نگاه ریاضی خنده‌دار باشد؛ اما گلکسی S24 ULTRA نسبت به S23 ULTRA یک گرم سبک‌تر است و این از همان تاثیرات تیتانیوم است. در ارتباط با بخش لبه‌های گوشی هم باید اینطور گفت که ضخامت گلکسی اس ۲۴ اولترا به اندازه ۰٫۳ میلی‌متر کمتر و حاشیه‌ها به اندازه ۱٫۱ میلی‌متر باریک‌تر از اولترای سال ۲۰۲۳ هستند.

در بخش صفحه نمایش از نظر جنس شیشه استفاده شده تفاوتی ایجاد نشده، اما موضوع اینجاست که گلکسی S24 Ultra از گوریلا گلس جدیدی برای محافظت از صفحه نمایشش استفاده می‌کند که ۴ برابر بیشتر از گوریلا گلس S23 Ultra می‌تواند در برابر ضربه و خط و خش مقاومت کند و جدای از این‌ها تا ۷۵ درصد هم کم‌تر نور را بازتاب می‌کند که این اتفاق در طراحی واقعا دست مریزاد دارد.

  • طراحی صفحه نمایش

اگر شما هم از آن دسته افرادی بودید که همیشه برای پیدا کردن گلس برای صفحه نمایش Curve یا همان خمیده اس ۲۳ اولترا و نسل‌های قبل‌تر سامسونگ دچار سردرگمی بودید که بالاخره کدام گلس می‌تواند مدت زیادی روی صفحه نمایش باقی بماند و از روی صفحه بلند نشود، باید بگوییم که سامسونگ در بهترین کهکشانی ۲۰۲۴ خودش برای همیشه به این چالش شما پایان داد چون در سری S24 حتی نسخه اولترا هم هیچ خبری از صفحه نمایش خمیده نیست و نمایشگر S24 اولترا صاف‌تر از صاف‌ترین‌های دنیاست.

آخرین اطلاعات مشخص شده درمورد صفحه نمایش در لایو رسمی سامسونگ

نمایش وضوح صفحه نمایش گلکسی s24 ultra سامسونگ در رونمایی رسمی

تمام ماجرا همینجاست! قلب تپنده صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی گلکسی اس ۲۴ اولترا، پنل Dynamic AMOLED 2X است که رزولوشن QHD+ (اینطور خوانده می‌شود: کوآد اچ دی پلاس) همراه با نرخ نوسازی قابل تغییر از ۱ تا ۱۲۰ هرتز دارد. (تغییر این نرخ نوسازی می‌تواند به صورت اتوماتیک یا با انتخاب شما باشد) همچنین سامسونگ برای تقویت دید از فناوری پشتیبانی کننده از میزان روشنایی ۲۶۰۰ نیت هم استفاده کرده که همزمان با اعلام آن در لایو دیگر کسی نبود که متحیر نباشد. در واقع این بهترین میزان روشنایی‌ای است که تا به حال در دنیای تکنولوژی برای یک گوشی پرچمدار اعلام شده و حقیقتا نمی‌توان از آن به آسانی گذشت.

صفحه نمایش گلکسی s24 ultra

صفر تا صد تراشه و تاثیرات هوش مصنوعی Galaxy AI (معرفی رسمی سامسونگ)

متاسفانه این خبر که قرار نیست تمام گوشی‌های گلکسی S24 معمولی و گلکسی S24 پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در تمامی بازارهای دنیا دیده شوند؛ در معرفی رسمی سامسونگ تایید شد و ۲ گوشی پرچمدار S24 و S24+ فقط در بازار آمریکا و کانادا با بهترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به فروش می‌رسند و برای ما آسیایی‌ها این ویژگی صدق نمی‌کند؛ اما نیازی به ناامیدی نیست؛ چون برای بهترین پرچمدار سری S سامسونگ در سال ۲۰۲۴ دیگر فرقی نمی‌کند که قرار است در کدام بازار به فروش برسد، زیرا تنها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تولید شده و خبری از تراشه ارزان‌تر و کمی کم توان‌تر نیست.

خداحافظی درست و حسابی S24 اولترا با داغ شدن و سلام علیک با سخت‌ترین بازی های دنیا

خبر هیجان انگیز بعدی که در ارتباط با تراشه اس ۲۴ اولترا در لایو داده شد؛ این است که سامسونگ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در گوشی اس ۲۴ اولترا تنها نگذاشته و یک محفظه بخار دو برابری نسبت به نسل قبلی هم در کنار تراشه قرار داده تا Galaxy S24 Ultra با سرعت بیشتری از S23 خنک شود و عملکرد فوق‌العاده بهتری را در انجام تمامی کارها مخصوصا گیم داشته باشد. در حقیقت سامسونگ کاملا رسمی اعلام کرد که گلکسی S24 اولترا بهترین گوشی‌ای است که یک گیمر می‌تواند به سمت آن بیاید چون هیچ تفاوتی با کنسول‌های بازی و سایر دستگاه‌های اجرا کننده بازی ندارد.

نتیجه همکاری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با هوش مصنوعی در کدام قسمت های گلکسی S24 Ultra مشخص است؟

داستان اینجاست که تراشه جدید مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در گلکسی اس ۲۴ اولترا فعال کرده که نمی‌توان به آسانی از آن‌ها عبور کرد. ویژگی‌های فوق‌العاده موارد پایین هستند:

  • ترجمه در لحظه و آنلاین به صورت لایو در تماس‌های صوتی (Live Translate)
  • مترجم پیام‌های متنی (Interpreter)
  • دستیار نوشتاری در چت (Chat Assist)
  • برنامه Android Auto
  • قابلیت Note Assist فعال در سامسونگ نوت
  • فناوری Transcript Assist
  • ویژگی Circle to Search

ترجمه آنلاین تماس‌های صوتی (Live Translate): قابلیت Live Translate در برنامه تلفن برنامه‌ریزی شده، به طوریکه اگر شما با فردی تماس بگیرید که هم زبان شما نباشد، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با انتخاب زبان مخاطب و زبانی که قصد ترجمه شدن به آن را دارید، به طور کامل مکالمه را به صورت نوشتاری برای شما ترجمه کند.

ویژگی Interpreter: یک برنامه روی صفحه‌ نمایش است که مکالمات زنده بین دو نفر را به دو زبان مختلف رونویسی می‌کند.

دستیار نوشتاری Chat Assist: مکالمه ترجمه شده را برای شما روان‌تر می‌کند.

برنامه Android Auto: طبق دسته بندی خودش، پیام‌های دریافتی را گروه بندی می‌کند و تشخیص می‌دهد که موضوع پیامی که دریافت کردید، چیست و به شما تعدادی ریپلای یا همان پاسخ پیشنهاد می‌دهد.

قابلیت Note Assist فعال در سامسونگ نوت: این ویژگی نوشته‌های شما را در Samsung Note ابتدا خلاصه بندی می‌کند؛ سپس دسته بندی می‌کند و در نهایت درون کاور و قالب‌های از پیش ساخته شده قرار می‌دهد.

فناوری Transcript Assist: فایل‌های صوتی ضبط شده را ترجمه می‌کند و به صورت تکست می‌نویسد.

ویژگی Circle to Search: یک ویژگی ژست محور که با همکاری Google ساخته شده و فقط کافی است تا دکمه هوم را برای مدت طولانی فشار دهید تا بعد از آن برای دریافت نتایج جستجو ، بتوانید روی هر چیزی خط بکشید، انتخاب کنید و در نهایت روی صفحه نمایش ضربه بزنید.

حقیقتا سامسونگ در این زمینه بهتر از همیشه عمل کرده و خبر خوش هم اینجاست که این ویژگی‌ها از  ۱۳ زبان زنده دنیا مثل اسپانیایی که کاملا در لایو سامسونگ از آن صحبت شد، پشتیبانی می‌کنند؛ اما متاسفانه همچنان زبان فارسی در لیست سامسونگ نبود و این هوش مصنوعی هیجان انگیز برای ترجمه به فارسی تسلط ندارد.

۱۳ زبان گلکسی S24 کدام ها هستند؟

  1. انگلیسی
  2. چینی
  3. اسپانیایی
  4. فرانسوی
  5. آلمانی
  6. هندی
  7. ایتالیایی
  8. ژاپنی
  9. کره‌ای (کره جنوبی‌)
  10. لهستانی
  11. پرتغالی
  12. تایلندی
  13. ویتنامی

دوربین،قدرت نمایی دیگر سامسونگ در شب رونمایی از پرچمدارهای ۲۰۲۴، دست همکاری هوش مصنوعی با دوربین

حقیقت غیر قابل انکار اینجاست که ردپای هوش مصنوعی در دوربین سری گلکسی S24 به وضوح دیده می‌شود. بهترین پرچمدار ۲۰۲۴ یعنی Galaxy S24 Ultra با یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی راهی بازار خواهد شد که زوم ۵ برابری دارد و در کنار این زوم، قدرت تثبیت اپتیکال و لنز f/3.4 هم دارد. در واقع این سنسور نسبت به تصویرگر ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱/۳٫۵۲ با زوم ۱۰ برابری مستقر در پنل پشتی گلکسی اس ۲۳ اولترا پیشرفت قابل توجهی دارد. سامسونگ با قدرت اعلام می‌کند که دوربین جدید ۵x جدید می‌تواند ۱۰ برابر عکس‌های بهتری نسبت به دوربین قدیمی بگیرد.

بقیه دوربین‌ها ظاهراً یکسان هستند:

  • دوربین ۲۰۰MP عریض با گشودگی دیافراگم f/1.7 با لنز ۲۳ میلی‌متری
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با گشودگی دیافراگم f/2.2 با لنز ۱۳ میلی‌متری همراه با قابلیت فوکوس خودکار
  • دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 با لنز ۶۹ میلی‌متری
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و لنز ۲۶ میلی‌متری

در رونمایی رسمی امشب مشخص شد که حتی در بخش دوبین هم می‌توان گفت: بازگشت سامسونگ به سمت هوش مصنوعی است و بس!

فناوری ProVisual و ISP Block در گلکسی اس ۲۴ اولترا جهت کاهش خطا و رد هرگونه شی اضافه در عکس‌ها قرار داده شده‌اند. به تعریفی دیگر در حقیقت ProVision Engine مجموعه‌ای از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی است که به شما اجازه می‌دهد تا اشیا را پاک کنید و مابقی کار را با خیال راحت با اجازه دادن به هوش مصنوعی Generative Edit جهت پر کردن فضای خالی؛ بسپارید. همچنین قابلیت Instant Slow-mo هم می‌تواند فریم‌های اضافی ایجاد کند تا در زمان ویدیو تغییرات مثبت ایجاد کند.

در ادامه لازم به ذکر است که نایتوگرافی (Nightography) هم به لطف زاویه تثبیت کننده تصویر اپتیکال بهتر عمل می‌کند و لرزش دست را جبران می‌کند. در این میان فناوری ISP Block هم به صورت اختصاصی برای دوربین جلو و عقب جهت کاهش خطا و لرزش عمل می‌کند. همچنین قابلیت Super HDR هم پیش‌نمایش HDR را در منظره یاب برنامه دوربین قبل از گرفتن عکس نشان می‌دهد و عکس‌ها و فیلم‌ها را به صورت HDR در گالری به نشان می‌گذارد.

مهر تایید بر ۷ سال پشتیبانی نرم افزاری از S24 Ultra، S24+ و S24، سامسونگ چه می کند با دنیای سیستم عامل

 

سامسونگ در رونمایی رسمی ۲۷ دی خود با اعلام ۷ سال پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌های سری S24 همه را شگفت زده کرد! سامسونگ تایید کرد که تا به حال اخباری که در این زمینه درز پیدا کرده‌اند، همگی حقیقت داشته و علاوه‌بر اینکه هر ۳ گوشی گلکسی S24 در حالیکه با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 به بازار می‌آیند، از ۷ سال پشتیبانی نرم افزاری هم برخوردار خواهند شد که این خبر به نوبه خودش فوق‌العاده‌تر از فوق‌العاده است و روی دست آن حالا حالاها قرار نیست بیاید.

پشتیبانی از قلم SPen در معرفی گوشی S24 Ultra (17 ژانویه ۲۰۲۴)

پشتیبانی سوگولی ۲۰۲۴ سامسونگ از قلم Spen همچین دور از انتظار هم نبود. بهترین گوشی سری اس ۲۴ کاملا مشابه اس ۲۳ اولترا از قلم مخصوص خودش پشتیبانی می‌کند و در لایو هم به وضوح کاربری روان آن نمایش داده می‌شود. ترکیب هوش مصنوعی با قلم به اینجا می‌رسد که با قلم به هر مدلی که بنویسید، در نهایت می‌توانید تکست تایپ شده انگار که خروجی کیبورد گوشی باشد، را تحویل می‌گیرید.

باتری، رم و حافظه داخلی، آخرین بخش از رونمایی رسمی اس ۲۴ سامسونگ

گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سیمی ۴۵ وات و شارژ بی سیم ۱۵ واتی است. این گوشی قرار است در ۲ مدل به صورت ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت جافظه داخلی راهی بازارهای جهانی شود.

آپدیت ۲۵ دی

سری s24 تا ۷ سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کند!

سامسونگ قرار است که اعلام کند لاین گوشی‌های s24 تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری می‌گیرند. طبق خبری که درز شده، تصاویر جدیدی نیز از گوشی و مشخصات دوربین آن‌ها لو رفته است.

این تصاویر لو رفته آپدیت بیشتری درباره دوربین‌های S24 Ultra با ما به اشتراک می‌گذارند. اگر تصاویر واقعی باشند، می‌توانید تغییرات را نسبت به نسل پیشین مشاهده کنید.

 

تغیرات چشمگیر دیگر مربوط به قابلیت ادیت عکس آن با قدرت AI است. گلکسی AI قابلیتی است که قرار است برای دیگر پرچمداران این برند نیز قابل دسترس باشد اما فقط تا سال ۲۰۲۵ رایگان خواهد بود. پس از آن استفاده از این قابلیت با اشتراک گرفتن امکان پذیر خواهد بود.

آپدیت ۲۴ دی

تصاویر لو رفته در لایو، شمارش معکوس رونمایی از گلکسی S24 سامسونگ

چیزی که تا به امروز بیش از همه از سامسونگ لو رفته است، تصاویری از طراحی گوشی اس ۲۴ اولترا پیش از تاریخ قطعی رونمایی یعنی ۲۷ دی ۱۴۰۲ یا همان ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ است. در ۲ عکس اخیری که در ادامه می‌بینید، اطلاعات زیادی هم شامل حال مخاطب نمی‌شود؛ اما حداقل می‌دانیم که رنگ پنل پشتی به طلایی گرایش دارد و قاب استفاده شده در گوشی از جنس تیتانیوم است و دلیل این استفاده هم می‌تواند کاهش وزن و استحکام تیتانیوم باشد. لبه‌ها تخت و تیز هستند و خبری از صفحه نمایش اِج یا همان خمیده و Curve هم نیست.

آپدیت ۲۱ دی

تصاویر رسمی سامسونگ برای معرفی خانواده S24 لو رفت

اگر مراسم‌ معرفی گوشی‌های هوشمند را مشاهده کرده باشید می‌دانید که سازنده مرحله به مرحله تصویری را منتشر می‌کند و در مورد آن توضیح می‌دهد. این تصاویر به صورت خلاصه بهبودهای نسل جدید را نسبت به قبل توضیح می‌دهند. این تصاویر یک هفته قبل از مراسم رسمی سامسونگ لو رفته و بخش زیادی از نغییرات را به صورت قطعی نمایش می‌دهد.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید اطلاعات زیادی از نسل جدید دیده می‌شود، از رنگ‌بندی گرفته که تا اطلاعات دوربین و پردازش تصویر و حتی بهبودهای سخت افزاری. درز کردن این اطلاعات شاید باعث شود هیجان موجود برای مراسم سامسونگ کاهش پیدا کند و در واقع هایپ اصلی مراسم از بین برود و مشخص نیست که کره‌ای‌ها به چه دلیلی نمی‌توانند از درز کردن این دیتاها جلوگیری کنند. البته که ممکن است این هم بخشی از سیاست‌های فروش سازنده کره‌ای باشد.

آپدیت ۲۱ دی

سری S24 نمایشگرهایی با سرعت پاسخ‌گویی بالاتر دارند

حدود یک هفته دیگر مراسم رسمی سامسونگ برای معرفی خانواده S24 در سن خوزه کالیفرنیا برگزار می‌شود و همچنان هم اطلاعات بیشتری از این گوشی‌ها در اختیار قرار می‌گیرد. منبع Ice Universe مدعی شده که گوشی‌های جدید سری S قرار است نمایشگرهایی با ۱۰ درصد سرعت پاسخ‌گویی بالاتر داشته باشند. این یعنی پنل سریع‌تر به لمس شما پاسخ‌ می‌دهد و این اتفاق باعث می‌شود تا گیمرها تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشند.

شاید پیش خودتان بگویید که ۱۰ درصد عدد بسیار کمی است و تاثیری نخواهد داشت ولی زمانی که این عدد را در کنار عملکرد روان‌تر و بهتر One UI 6 قرار دهیم متوجه تغییر خواهیم شد. از سوی دیگر ۱۰ درصد بهبود هم از هیچ بهبودی پیدا نکردن بهتر است، موافق نیستید؟

آپدیت ۱۷ دی

عکس های لو رفته از S24 Ultra در لایو

این اولین باری نیست که عکس‌های گلکسی اس ۲۴ لو می‌رود؛ اما این بار عکس‌ها در Live لو رفته‌اند. از عکس‌ها هم تنها اطلاعاتی مانند صفحه نمایش تخت و پنل پشتی طلایی دریافت می‌شود.

آپدیت ۱۴ دی

در شمارش معکوس رونمایی از کهکشانی‌های ۲۰۲۴ سامسونگ به سر می‌بریم و دنیای تکنولوژی در حال چیدن پازل‌های اخبار منتشر شده تا به امروز در کنار هم است تا بتواند از عملکرد سامسونگ بیشتر از قبل نسبت به گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۴ خبردار شود. در ادامه جدولی از مشخصات خانواده اس ۲۴ قابل مشاهده است که تا به اینجای کار درستی آن‌ها برای ما قابل باور است.

دوربین S24 چه برای گفتن دارد؟

تا به امروز که هیچ خبر یا نشانه‌ای در ارتباط با اینکه سامسونگ دوربین‌های سری اس ۲۴ را از لحاظ سخت افزاری بهتر کرده دیده نشده است. در حقیقت انگار امسال هم شاهد تغییراتی در ماژول‌های فوق عریض یا همان اولتراواید (۱۲ مگاپیکسل) و تله فوتو (۱۰ مگاپیکسل) نخواهیم بود. تا به اینجا تصاویر لو رفته از عکس برداری‌های انجام شده حاکی از این هستند که لنز (تله فوتو دوگانه) با گزینه‌های ۲x و ۳x وجود دارد، اما این فقط زوم ۲ برابری حسگر دوربین اصلی و لنز تله ۳ برابر است و در ارتباط با دوربین سلفی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سال گذشته حفظ شده است.

خبرهای نهایی در ارتباط با صفحه نمایش سری اس ۲۴

  • حسگر اثر انگشت اولتراسونیک
  • محافظ صفحه نمایش

در مدل‌های پایه، پلاس و اولترا کهکشانی‌های ۲۰۲۴ سامسونگ، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و و از محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass Armor استفاده شده است.

مشخصات نهایی صفحه نمایش سامسونگ S24 و S24+

  • انتظار می‌رفت تا کاربران صفحه نمایش گوشی‌های اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ ساده بتوانند نرخ نوسازی را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به صورت دستی تغییر دهند؛ اما اینطور که به نظر می‌رسد، باز هم مثل گذشته قابلیت تغییر نرخ نوسازی در حد همان انتخاب میان حالت‌های از پیش تعیین شده در بخش روشنایی گوشی است.
  • رزولوشن گوشی‌های S24 پلاس و اولترا برابر با QHD+ است، اما اینطور که معلوم است برای نسخه پایه قرار است رزولوشن روی FHD+ ثابت باقی بماند.

آخرین جمع بندی در ارتباط با باتری (۴ ژانویه ۲۰۲۴)

در آپدیت‌های قبلی به اندازه کافی در ارتباط با ظرفیت باتری گوشی‌های سری اس ۲۴ صحبت کردیم و در حال حاضر قصد جمع بندی و کامل کردن این پازل را داریم.

در ۲ مدل گوشی S24 پایه و S24 پلاس از باتری‌هایی کمی بزرگ‌تر استفاده شده است؛ البته این بزرگی در ابعاد نیست و به نظر می‌آید که در ضخامت باشد. در ارتباط با ظرفیت باتری‌ها هم به این جمع بندی رسیدیم که:

گلکسی S24 نرمال دارای باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت (+ ۱۰۰ میلی آمپر ساعت نسبت به S23) و مدل پلاس دارای ظرفیت ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعت (+ ۲۰۰ میلی آمپر ساعت نسبت به S23+) خواهد بود.

تراشه اگزینوس همچنان به قوت قبل در خانواده پرچمداران سامسونگ باقی می ماند

از روز اولی که اخبار کهکشانی‌های جدید سامسونگ یکی یکی به بیرون درز پیدا کردند، یکی از پر سر و صداترین بخش‌های خبر s24 سامسونگ (هر ۳ مدل: پایه، پلاس، اولترا) مختص به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ بود. راهی بازار شدن هر ۳ مدل گوشی پرچمدار سامسونگ با قوی‌ترین تراشه معرفی شده برای گوشی‌های سال ۲۰۲۴ یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌های این معرفی به حساب می‌آمد که در خبر ۴ ژانویه ۲۰۲۴ کمپانی کوالکام متوجه شدیم که خیر؛ اینطور نیست.

اگر در حال فکر کردن هستید که تکلیف تراشه گوشی‌های مدل پایه و پلاس اس ۲۴ چه می‌شود؛ باید بگوییم که تکلیف روشن است. قرار است تا گوشی‌های S24 معمولی و S24+ از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده کنند. نکته مثبت و قابل توجه اینجاست که تراشه Exynos 2400 در مقایسه با Exynos 2200 عملکرد ۷۰ درصدی بهتری دارد که می‌تواند برای سامسونگ فن‌ها امیدوار کننده باشد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ فقط در قلب گلکسی S24 اولترا می نشیند

در حقیقت مدیر کوالکام اعلام کرد که گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاسی که در کشورهایی غیر از آمریکا و کانادا به فروش می‌رسند؛ به تراشه اگزینوس مجهز شده‌اند و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تنها مختص گوشی S24 ULTRA (تمام جهان) و S24 نرمال و S24+ کانادا و آمریکا است.

پردازنده گرافیکی سامسونگ S24

سامسونگ LSI در هنگام صحبت در مورد پردازنده گرافیکی جدید Xclipse 940 که مبتنی بر فناوری RDNA 3 AMD است، به جزئیات زیادی اشاره نکرد. در واقع پردازنده گرافیکی Xclipse 920 که همان پردازشگر گرافیکی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ است، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به مدل جدید (Xclipse 940 مبتنی بر معماری RDNA 3 AMD) در حد ۵۰ درصد دارد. این ۵۰ درصد بیشتر در مواردی مثل بازتاب ها و روشنایی‌های صفحه نمایش و حتی ایجاد سایه‌ها در پردازش رنگ‌ها به چشم می‌آید.

برتری پردازنده گرافیکی Xclipse 940 نسبت به Xclipse 920 (نسل جدید در مقایسه با نسل قبلی)

پردازشگر گرافیکی Xclipse 940 حدود ۱۴٫۷ درصد نسبت به پردازنده گرافیکی Xclipse 920 در هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند و سرعت بالاتر آن غیرقابل چشم پوشی است. سرعت بالاتر پردازنده گرافیکی Xclipse 940 در ویژگی‌هایی مانند Live Translate و Generative Edit بیشتر به چشم می‌آید. به زبان دیگر این پردازنده گرافیکی توانایی پشتیبانی از قابلیت ترجمه آنلاین در تماس صوتی و ویراشگر تصویر مختص سامسونگ اس ۲۴ را دارد.

خبر خوش در مورد حافظه اس ۲۴ چیست؟

در ارتباط با بخش حافظه؛ تا به حال خبرها تکمیل کننده همدیگر بودند و اخبار ضد و نقیض ندیدیم. برای مثال خبر خوب برای خریداران آینده Galaxy S24+ این است که ظرفیت رم قرار است به ۱۲ گیگابایت افزایش پیدا کند. (S23+ فقط با ۸ گیگابایت عرضه شد). با این حال، گلکسی S24 کوچک همچنان دارای رم ۸ گیگابایتی خواهد داشت و به نظر می‌رسد که حتی حافظه اصلی قرار است روی ۱۲۸ گیگابایت باقی بماند. نکته اینجاست که میزان حافظه داخلی برای مدل پلاس یعنی گلکسی S24 پلاس تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش پیدا کرده است و این اتفاق برای مدل معمولی رخ نداده است.

آپدیت ۱۳ دی

آیا واقعا تاریخ ۱۷ ژانویه سری S24 رونمایی می‌شود؟

مطابق آخرین اخبار اعلام شده، تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) زمان اصلی رونمایی از گوشی‌ پرچمدار جدید سامسونگ است.

انتظاراتی که باید از S24 Ultra داشته باشیم

سامسونگ در تاریخ ۱۷ ژانویه یعنی ۲۷ دی ماه از اس ۲۴ اولترا رونمایی می‌کند و مطمئنا این گوشی بهترین گوشی این کمپانی خواهد بود.

این سومین بار است که سامسونگ از طراحی S22 Ultra استفاده می‌کند اما همانطور که همه می‌دانیم، این گوشی از هر نظر بهتر از S22 اولترا خواهد بود. طبق شایعات و تصاویری که تا به حال به بیرون درز کرده، موارد زیر را درباره این گوشی می‌دانیم.

فریم تیتانیوم

مثل آیفون ۱۵ پرو و پرومکس، گلکسی S24 Ultra هم از تیتانیوم در ساخت فریم استفاده کرده تا وزن آن را کاهش دهد. تیتانیوم بسیار مقاوم است و در ترکیب با آلومینیوم، بسیار سبک وزن خواهد شد. اپل با استفاده از این ترکیب حدود ۲۰ گرم از وزن گوشی بزرگ و جدید خود کم کرد و ما هم منتظریم که چنین کاهش وزنی را از S24 Ultra ببینیم.

سامسونگ اس ۲۴ اولترا را در ۴ رنگ عرضه خواهد کرد. تیتانیوم سیاه، تیتانیوم بنفش، تیتانیوم خاکستری و تیتانیوم زرد.

صفحه نمایش تخت و نمایشگر روشن

گوشی اس ۲۳ اولترا لبه‌های خمیده داشت و به همین خاطر بخشی از روشنی صفحه نمایش را از دست داد. خب، باید گفت که سامسونگ در گوشی جدید خود قرار نیست آن کار را انجام دهد. صفحه نمایش تخت، کار را برای استفاده از قلم گوشی نیز راحت‌تر می‌کند و تجربه کاربری بهتری رقم می‌زند.

صفحه نمایش تا بیش از ۲۶۰۰ نیت روشنایی خواهد داشت و از یک صفحه نمایش امولد ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

قلم S

یکی از امضاهای برند سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدارش، S pen است که در این گوشی هم آن را خواهیم دید. هنوز نمی‌دانیم که آیا این قلم بهتر از قلم‌های قبلی خواهد بود یا نه. اما به نظر می‌رسد که تغییری نکرده باشد.

 

مشخصات دوربین

حرف و حدیث درباره دوربین‌ها زیاد بود. حال مطمئن شده‌ایم که دوربین گوشی قابلیت زوم ۵ برابری دارد و احتمالا یک لنز پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسلی برای آن استفاده شده باشد. سنسور اصلی استفاده شده برای گوشی نیز ۲۰۰ مگاپیکسل خواهد بود؛ یعنی همان چیزی که در S23 Ultra هم داشتیم. یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی با زوم سه برابری و یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، و همینطور یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است.

درباره ویدیو آن نیز باید گفت که این گوشی می‌تواند فیلمبرداری ۸K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، و ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. عکس‌های این گوشی به طور پیش فرض ۲۴ مگاپیکسل خواهند بود.

اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ با AI AI AI

این گوشی در تمام دنیا از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. همراه آن، رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5X و حافظه ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت خواهد بود.

به لطف این تراشه قدرتمند، این گوشی هوشمندترین گوشی خواهد بود. امکاناتی مثل live translate (این قابلیت اجازه می‌دهد که به زبان خارجی در این اپ گوشی صحبت کنید و ترجمه آن را دریافت کنید) است. قابلیت‌ها و ویژگی های دیگر هوش مصنوعی، چیزهایی مثل قفل صفحه فعال و اسمارت کیبورد است که همگی بخشی از رابط کاربری One UI 6.1 هستند.

 

برگردیم سراغ دوربین. با این که دوربین از نظر سخت افزاری تغییری نکرده، اما تراشه جدید پیشرفت‌های زیادی را در گوشی حاصل شده است.

گلکسی S24 اولترا با کمک هوش مصنوعی عکس‌هایی که با دوربین اصلی گرفته می‌شوند را بهینه می‌کند. سامسونگ گفته که مشکلاتی که با گوشی قبلی یعنی S23 ultra بوده را رفع کرده و حالا دوربین جدید قادر است ۱۲ آیتم موجود در قاب را تشخیص دهد.

وضعیت نایت مود هم بهتر شده. حالا زوم عکاسی در شب باعث می‌شود عکس‌ها روشن‌تر باشند. Generative Edit نیز یک قابلیت دیگر بر پایه هوش مصنوعی است که باعث می‌شود برخی موارد عکس را حذف یا جابجا کنید.

 

 

باتری و شارژدهی

این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. و با شارژ ۴۵ واتی و به حال توایرلس، ۱۵ واتی دارد. در عرض ۳۰ دقیقه نیز،‌باتری از ۰ تا ۶۵ درصد پر خواهد شد.

ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای

این گوشی با قابلیت ارسال پیام فوری در مواقع اورژانسی می‌آید. بنابراین در مواقعی که انتن نباشد نیز این گوشی امکان ارسال پیام ماهواره‌ای را فراهم می کند.

قیمت

اس ۲۴ اولترا در کانفیگ‌های ۱۲/۲۵۶ گیگابایت، ۱۲/۵۱۲ گیگابایت و ۱۲/۱ ترابایت، به ترتیب دارای قیمت های ۱.۴۴۹ یورو، ۱.۵۹۶ یورو، و ۱.۸۰۹ یورو خواهند بود.

آپدیت ۱۰ دی

سری گلکسی S24 با هوش مصنوعی مترجم زنده و ویرایشگری حرفه ای عکس ها راهی بازار می شوند

سامسونگ توانست با انتشار اخبار و آپدیت آن‌ها در ارتباط با گوشی‌های سری S24 موفق به دریافت لقب (صاحب هوشمندترین گوشی های هوشمند دنیا) از سمت دنیای تکنولوژی شود. در حالی که در آخرین روز از سال ۲۰۲۳ به سر می‌بریم، سامسونگ خبر از ورود گوشی‌های سری S24 همراه با هوش مصنوعی مترجم زنده (Live Translate) و  Generative Edit شد.

 

 

 

تکنولوژی در ارتباط با قابلیت Generative Edit عکس سامسونگ S24 چه حدسی می زند؟

به احتمال زیاد قرار است تا قابلیت Generative Edit شبیه Magic Editor گوگل باشد و این به این منظور است که احتمالا برای استفاده از این قابلیت به اتصال اینترنت و اکانت سامسونگ نیاز است و عکس‌ها قرار است در فضایی ابری ادیت و ذخیره شوند.

قابلیت ترجمه آنلاین (Live Translate) سری گلکسی اس ۲۴ قرار است در کجا دیده شود؟

گمانه زنی‌ها به این صورت است که هنگام مکالمه آنلاین صوتی با هر یک از گوشی‌های اس ۲۴، هوش مصنوعی مترجم به صورت مترجم آنلاین عمل می‌کند و مکالمه را به صورت زنده ترجمه می‌کند. البته لازم به ذکر است که این ترجمه تنها در ارتباط با زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی رخ می‌دهد.

 

 

برچسب‌ها : ,
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آمار بازدید
تبلیغات